תאריך פרסום: 2016-12-04 21:00:06



החלטתם שהגיע הזמן לעזור לילד שלכם לקום יבש בבוקר. לשם כך אתה זקוקים לזמזם הרטבה שיעזור לילד לקום ישב. השאלה הגדולה – איך בוחרים זמזם הרטבה?

כדי לבחור איזה זמזם הרטבה לקנות, תצטרכו לענות על שתי שאלות:

1. איך הילד שלכם ישן?

אם הילד שלכם ישן כמעט תמיד על הבטן, תוכלו לרכוש פעמונית (חיישן הרטבה) שמניחים אותה מתחת לסדין. כך, כאשר הילד יתחיל להרטיב, מיד הפעמון יצלצל, הילד יתעורר, וילך לשירותים על מנת לסיים את מה שיש לו. היתרון בכך בפעמונית הוא שהילד יכול לישון באופן טבעי ולא צריך לחבר לו כלום. החסרון – שאם הילד ישן על הגב, יקח זמן רב, אם בכלל, שהפעמונית תזהה את ההרטבה.

פתרון אחר, הוא להצמיד את חיישן ההרטבה לבגד התחתון של הילד. היתרון באופן זה הוא שגם אם הילד ישן על הגב, החיישן יזהה את ההרטבה ומיד יגרום לפעמון לצלצל. החיסרון, כמובן, הוא החוט שלפעמים מסתבך בילד או מפריע לו לישון.

שילוב של שני הפתרון הוא זמזם הרטבה אלחוטי, אשר מחד, מוצמד לבגד התחתון של הילד, ומאידך אין חוט המסרבל את התנהגות הילד. אולם גם לפתרון זה חסרונות. ראשית, החיישן, בדרך כלל, קטן וקל לאבד אותו (אם הילד זרק אותו לאסלה בטעות, והיו דברים מעולם). וכמובן, המחיר...

2. כמה אתם מוכנים להשקיע בזמזם ההרטבה?

בסופו של דבר, לא רק הנוחות אלא גם המחיר קובע. זמזמים חוטיים ניתן למצוא באינטרנט החל מ-30 ש"ח (תוצרת סין) ועד כמה מאות שקלים. הזמזמים האלחוטיים, ברוב המקרים יקרים יותר (החל מ-600 ש"ח), אך איכותיים באופן משמעותי.

איזה זמזם הרטבה שלא תבחרו - נראה לי, שהכי חשוב הוא שיתוף הפעולה התומך והאוהב של ההורים בתהליך.